ORDU VE GİRESUN’U BİRBİRİNE BAĞLAYAN TURNASUYU KÖPRÜSÜ BAYRAMA BİTİYOR

Ordu ile Giresun illerini birbirine bağlayan Turnasuyu Köprüsü’nün yeniden yapımına başlanan Giresun-Ordu yönünün, Ramazan Bayramına kadar açılacağı açıklandı

ORMESHA: Karayolları Ordu’da yaşanan sellerde sulun köprü ayaklarının altını boşaltarak köprülerde yıkıma neden olması üzerine bir çalışma başlatmıştı. Karayollarının harekete geçmesine 2018 yazındaki selde Ünye’de Cevizdere Köprüsü’nün Ordu-Samsun yönünün sel suları ile ayağının altının boşalması sonucu yıkılması ile önceki yıl Perşembe’de Akçaova Köprüsü’nün aynı şekilde yıkılması neden olmuştu. Bu kara doğrultusunda Turnasuyu Köprüsü’nün Giresun-Ordu tarafı geçen mart ayının ortalarında yıkılarak yapıma başlanmıştı. Köprünün Giresun-Ordu tarafına son kirişler kondu. Köprünün Giresun-Ordu tarafının yapılmasını ardından Ordu-Giresun tarafı yıkılarak yeniden yapılacak.

Karayollarının kararı doğrultusunda Turnasuyu üzerindeki yıkılan Turnasuyu Köprüsünün ilginç bir tarihi var. 100 metre uzunluğundaki Turnasuyu Köprüsü’nün 1955’li yıllarda yapımına başlanmış 1961 yıllında 6 bin liraya tamamlanmıştı. O zamanın inşaat teknolojisi ile yapılan Turnasuyu Köprüsü’nün ayaklarında kazık sistemi bulunmuyor. Yeni yapılacak köprü eskisi gibi 5 ayaklı olacak ancak ayaklar fore kazık sistemi ile yapılıyor. Kazıklar yapılan zemin etidünde sağlam zemin 55 metrede bulunduğu için 55 metre aşağıya inilerek yapılıyor.

 

Turnasuyu Köprüsü’nün yapımının 1,5 ay içinde bitirilmesi hedefleniyordu ama çalışmalar uzadı. Köprünün maliyetinin ise 10 milyon lira civarında olması bekleniyor. Yapım çalışmaları sebebiyle Turnasuyu Köprüsü’nde ulaşım kontrollü olarak veriliyor.

Yıkım ekibi içinde yer alan mühendisler, körünün yıkılmasının doğru bir karar olduğunu belirterek betonu direncini kaybetmesi sebebiyle yıkım çalışmaları sırasında köprünün bir kısmının kendi kendine çöktüğünü bunun da köprünün ömrünü tamamladığını gösterdiğini  belirtiyor.

Bu arada Turnasuyu Köprüsü’nden sonra 20 bin liraya tamamlan 1950’li yıllarda yapımına başlanan ve 1961’de bitirilen 280 metre uzunluğundaki Melet Köprüsü de yeniden yapılacak. Diğer yandan Ünye’de 2018 yazında selin yıktığı Cevizdere Köprüsü’nün yenisi 45 günde yaklaşık 10 milyon liraya yapılmıştı.

KAYNAK: ORDU OLAY- HASAN CEM ÖZEL

Yorum Yazın