UYKUSUZLUK MU ÇEKİYORSUNUZ, O HALDE BU HABERE DİKKAT!

uykusuzluk

Beslenme uzmanları, uyku problemi yaşayan kişilerin uyumadan önce süt, yoğurt, muz, kivi, vişne gibi gıdaları tüketmeleri gerektiğini, vişneli yoğurdun da iyi bir seçenek olduğunu kaydettiler.

Uyku problemi yaşayan kişilerin serotonin hormonunun artıracak besinlere yönelmesi gerektiğine dikkati çeken uzmanlar, ”Bu besinleri ise muz, kivi, süt, tavuk, hindi eti olarak sayabiliriz.

Serotonin hormonu yanında melatonin hormonu da çok önemli. Bu hormonu artıracak besinlerde kabak çekirdeği, badem, melisa çayı ve vişnedir. Uçucu yağlardan da uyku problemi yaşayan kişiler faydalanabilir.

Örneğin kişiler, yastıklarına damlatacakları 3-4 damla lavanta yağı ile uykuya dalma sürecini hızlandırabilirler. Öte yandan tüketecekleri çaylar da var.

Uyku düzensizliği yaşayan kişilerin su tüketimine de dikkat etmesi gerektiğini söyleyen uzmanlar, “Su tüketimi uyku problemi yaşayan kişiler için çok önemlidir.

 

 

 

 

 

Kişi uyku düzensizliği yaşıyorsa, uyanarak idrara kalkıyorsa, mutlaka uyumadan birkaç saat önce su ve sıvı tüketimini sonlandırması gerekiyor”

 

Leave a Response